Megalakult a Felső-Magyarországi Református Pedagógus Műhely

2012. június 03., vasárnap

Június 2-án a miskolci Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon dísztermében, öt felvidéki és tíz tiszáninneni református intézmény képviseletében közel hatvan igazgató, igazgatóhelyettes és szakmai munkaközösség-vezető részvételével református pedagógus-szakmai együttműködési fórum alakult.

A műhely a Felvidéken és a Tiszáninneni Református Egyházkerület területén működő református oktatási intézmények pedagógusai számára kínál együttműködési lehetőséget.

A szakmai találkozót Ábrám Tibor, a Lévay igazgatója nyitotta meg. Köszöntötte a tizenöt intézményből érkező kollégákat, majd ismertette a pedagógus műhely létrehozásának célját.

Hangsúlyozta, a kezdeményezés léte a Kárpát-medencei magyar református egységből fakadó egymás iránti felelősségben gyökerezik, és célja, hogy a térség református intézményeiben szolgáló pedagógusoknak együttgondolkodási, közös tevékenységi, és szakmai-pedagógiai fejlesztési keretet adjon, emellett egymást bátorító, erősítő, tanácsoló, a jó gyakorlatokat megosztó műhelyt jelentsen, amely erősíti a már működő intézményeket, és segíti az újonnan induló intézmények fejlődését. Mindezt azért, hogy a református keresztyén nevelésben kapott küldetés egységesen és láthatóan megjelenjen az intézmények életében és szolgálatában.

A bevezető után Márkus Gábor, a Református Pedagógiai Intézet igazgatója tartott előadást az egymástól való tanulás jelentőségéről a református intézményrendszerben. Ezt követően Sarka Ferenc,a Miskolci Egyetem Tanárképző Intézetének munkatársa, a Magyar Tehetséggondozó Társaság alelnöke ismertette a magyarországi tehetséggondozás helyzetét és a szeptemberben induló Tehetséghíd pályázatot.

Az előadásokat követően alsó tagozatos munkaközösségvezetői, magyar- és idegen nyelvi, történelem és társadalomtudományi, matematika és természettudományi, valamint intézményvezetői munkacsoportokban tanácskoztak a részvevők, és igyekeztek megfogalmazni a pedagógus műhellyel kapcsolatos elvárásaikat. Az összegzésben a munkacsoportok beszámoltak tanácskozásuk eredményéről. A találkozó végén a jelenlévők aláírták a pedagógus műhely alapító okiratát, így az elkezdte munkáját.

Forrás: www.levay.tirek.hu

Reformatus.hu a közösségi oldalakon

Asztali verzió