Több, mint iskola, több mint tanár – pedagógus-konferenciát tartottak Kárpátalján
2010. május 04., kedd"A keresztény pedagógia a lehető legtöbbet nyújtó tanítási módszer, mert lehetőséget biztosít arra, hogy a gyermekeket teljes lényüknek megfelelően tudjuk tanítani, nevelni" – fogalmazták meg a rendezvényen.
Mint a Kárpátaljai Református Egyház (KRE) Tanügyi Bizottsága által szervezett pedagógus-konferencián elhangzott, a keresztény pedagógia nemcsak az értelem fejlesztésére fordít figyelmet, az élet más fontos területeire is felkészítést ad, érzelmi és erkölcsi szinten egyaránt. A keresztény pedagógus és iskola értékeket adhat át, melyek mentén a diákok úgy tudják irányítani az életüket, hogy gyarapodjanak, és hasznos tagjai legyenek a társadalomnak.
A Több, mint iskola, több mint tanár címmel megtartott konferenciának a Beregszászi Református Egyházközség gyülekezeti terme adott otthont április közepén. Vendégelőadói a Keresztyén Iskolák Nemzetközi Szövetségének (ACSI) munkatársai, Helen Vaughan és Demeter László voltak. A konferenciára több iskolából (nem csak keresztyén) érkeztek pedagógusok: Beregszász, Szernye, Barkaszó, Péterfalva, Zápszony, Nagybereg, Gecse, Gát stb.
Demeter László, az ACSI Európa Központ igazgató-helyettese előadásában arról szólt, milyen alapértékek mentén tudja egy keresztény iskola meghatározni önmagát, és felépíteni pedagógiai programját, a tanítás menetét, a megválasztott módszereket, tevékenységeket, illetve, hogy miben más az egyházi iskola és pedagógus a nem kereszténytől.
Helen Vaughan oktatási szaktanácsadó olyan bibliai alapelveket mutatott be, melyek figyelembevételével a mindenkori pedagógus kialakíthatja az osztálytermi tanítás folyamatát, az osztályirányítás szabályzatát, gyakorlati eszközöket, melyeket beépíthetnek a mindennapjaikba.
Az alkalom végén Tóth László, a KRE Tanügyi Bizottságának munkatársa elmondta, hogy egy keresztyén pedagógus munkájának sikere nem attól függ, hogy egy olyan iskolában tanít-e, ahol a keresztyén alapelvek mérvadóak, esetleg olyan közegben, ahol talán beszélni sem lehet róla. A tanár úgy tekinthet a diákjaira, ahogyan rájuk Isten tekint, és úgy tekinthet saját magára is, mint Isten által megbízott pedagógusra. Ez tehát nem iskolafüggő, hanem attól függ, kinek milyen a világnézete. És ha keresztyén világnézettel éli az életét, hívő ember, akkor ez az ő életében is működni fog.
Soós Katalin
forrás: reformatus.com.ua
Olvasta már?
-
Ideje a megújulásnak
Vizuális, technikai és tartalmi szempontból is megújul egyházunk hivatalos honlapja. Az új Reformatus.hu-n már hosszú ideje dolgoztunk, annak elindításával is szeretnénk megkönnyíteni a járvány miatt az online térbe szorult egyházi életet: gyülekezeti tagjaink, közösségeink, intézményeink lelki épülését, tájékozódását, szolgálatát.
-
Istentiszteleti ajánlások a krízishelyzetben
A kommunikációs eszközökkel közvetített istentiszteletekhez, a húsvéti úrvacsorás alkalmakhoz és a temetésekhez ajánl istentiszteleti rendeket egyházunk Elnökségi Tanácsa.
-
Betörtek a debreceni Nagytemplomba
Egy harminc éves férfi imádkozni ment a bezárt Debreceni Református Nagytemplomba, majd rongálni kezdett március 30-án, a késő délutáni órákban.
-
Kezdődik a beíratási időszak óvodáinkban
A koronavírus-járvány miatt elektronikus úton elküldött szándéknyilatkozattal is beírathatjuk gyermekeinket a református óvodákba. A jelentkezési időszak április másodikán kezdődik.
-
Térjünk végre észhez!
Felborult az egyház megszokott életritmusa is a koronavírus járvány miatt. Fekete Károly tiszántúli püspök úgy véli, hogy a „maradj otthon!" jelszó tiszteletben tartása mindannyiunk érdeke, ezért bármennyire fájó, de szüneteltetik a személyes találkozásokat igénylő csoportos alkalmakat, istentiszteleteket.