A református többlet az oktatásban
2016. március 03., címkék: kompetencia, szontagh pál, reformáció 500, református okatás, pedagógiai intézet (rpi)Létezik-e keresztyén oktatás? Hogyan azonosítható a keresztyén világnézet a pedagógusi szereppel? Van-e olyan, hogy keresztyén tanár? Vannak-e a tanításnak általánosan érvényes alapelvei, amelyek érvényesek a keresztyén pedagógiára is? – ezeket az alapkérdéseket tette fel A református többlet az oktatásban című előadásának elején Szontagh Pál. Az RPI igazgatója A reformáció tanítása – a tanítás reformációja címmel megrendezett kétnapos konferencián adott elő. Véleménye szerint a hívő embereknek van valamilyen „belső magjuk", ami jellemzi őket, bármilyen hivatást is választottak, bárhova állította is őket a Teremtő. Többlet, aminek ki kell sugározni tevékenységükre, függetlenül attól, hogy az a tevékenység éppen miben áll.
A szellemiség kihat a diákokra
2012. június 04., címkék: 20 éves oktatás, református okatás, körképA református oktatás újraindulása évfordulójának alkalmából szervezett hálaadó istentisztelet után néhány ünneplőt arról kérdeztünk, miként vett részt a húsz évvel ezelőtti folyamatokban, és milyennek látja az egyházi oktatás ügyét és jövőjét.