Regionális pedagógus továbbképző központ a tanárképzésért – a református tanítóképző is csatlakozott

2010. március 16., kedd

altAz Észak-alföldi régió tanárképzésének korszerűsítésére nyert 186 millió forintos uniós támogatást a Debreceni Egyetem, a Nyíregyházi Főiskola és a debreceni Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola konzorciuma.

A tanári mesterszakok programjait dolgozzuk majd ki – mondja Pinczésné dr. Palásthy Ildikó. A református tanítóképző főiskola Pedagógia és Pszichológia Tanszékének vezetője hozzátette: a tanítóképzőn csak BA szakokat indíthatnak, de az intézmény akkreditációs engedélye tartalmazza, hogy a tanító szakosok felső tagozatban is oktathassák műveltségterületüket. Többek között ezért került be a pályázatba a református intézmény. A 186 millió forintos támogatás elosztást részarányosan osztották el, a Debreceni Egyetem 122 millió, a Nyíregyházi Főiskola 44 millió, a Kölcsey főiskola pedig 19 millió forintos támogatást kapott.

 

Ennek a pénznek a 15 százalékából – a pályázati kiírásnak megfelelően – eszközöket kell vásárolnia az iskolának, a további összegből pedig a szakmai munkát finanszírozzák majd. Tananyag és adatbázis fejlesztést végzünk, valamint a hallgatóink gyakorlati helyeit vesszük számba, szeretnénk, ha régión túlmutató lehetőségeik is lehetnének a diákoknak – mondja Pinczésné Palásthy Ildikó, majd hozzáteszi: ez több mint kétezer munkaórát igényel majd a kollégáktól.

A szakember szerint szükség van a tanárképzés korszerűsítésére, ugyanis „az egyetemek most szembesülnek azzal, hogy kevesen lépnek be a mesterszakokba és még kevesebben a tanári mesterszakokba”. Pinczésné Palásthy Ildikó kiemelte: a jövőben tragikus helyzet állhat elő és elsősorban a természettudományos képzések vannak veszélyben.

altEbben a pillatanban azzal szembesülünk, hogy a pedagógus nem a legkeresettebb szakma, de pár év múlva egy generáció nyugdíjba megy és akkor sok álláshely megüresedik majd – mondja a tanszékvezető.

Pinczésné Palásthy Ildikó szerint „a pedagógus pálya vonzóvá tétele már óvodában megkezdődik, majd ez folytatódik az iskolákban. A pszichológus szerint az másodlagos, hogy a szakmát szeressék a hallgatók, sokkal fontosabb, hogy hogyan nyilvánulnak meg emberként, milyen tulajdonságokkal rendelkeznek. Fennkölt és embert formáló feladat ma pedagógusnak lenni” – fogalmazott a szakember.

Figyelem!

A Reformatus.hu megújult

Ön a Magyarországi Református Egyház korábbi weboldalán jár, amelyet 2020. április eleje óta nem frissítünk. Az itt található információk már elavultak lehetnek. Kattintson és látogasson el megújul honlapunka.