Kell-e osztályozni a hitoktatást?

2010. november 29., hétfő

alt„Oktatás és kapcsolatok" címmel rendeztek lelkésztovábbképző alkalmat a Sárospataki Református Teológiai Akadémián. A programon teológiai tanár, pszichológus és jogász-gyermekvédő is felszólalt.

„Oktatás és kapcsolatok" címmel rendeztek lelkésztovábbképző alkalmat a Sárospataki Református Teológiai Akadémián. A lelkészeknek, hitoktatóknak és pedagógusoknak szóló programon teológiai tanár, pszichológus és többek között jogász-gyermekvédő is felszólalt.

„Kapcsolatban lenni – a hitoktatásban is?" címmel Bodó Sára teológiai tanár, a Debreceni Református Hittudományi Egyetem docense tartott előadást. Kell-e osztályozni a hitoktatásban? Ez a kérdés is felmerült a hallgatóságban az előadás nyomán. Kérdésre válaszolva Bodó Sára elmondta: úgy látja, hogy az utóbbi időben az a nagyon klasszikus katekizációs forma gyökeresedett meg, amely az oktatás előterében az információra teszi a hangsúlyt. El kell ismerni, hogy ebben a gyerekek nagyon jókat tudnak produkálni. Mi viszont hajlamosak vagyunk tanárokként, hitoktatóként azt a következtetést leszűrni ebből, hogy minél több információval rendelkezik egy gyerek – és itt hitoktatásról beszélek –, annál közelebb jutott a Szentháromság Isten megismeréséhez. Úgy gondolom, hogy ez egy tévút. Mert a hitoktatásnak – és általában a gyerekkel foglalkozásnak – nem az az elsődleges célja, hogy információt közvetítsünk, hanem az, hogy kapcsolatra segítsünk. Legfontosabb az Isten és az ember kapcsolatának megélése. Ennek van informatív feltétele, de az elsődleges az, hogy ezt a kapcsolatot hogyan éljük. Ebben a folyamatban úgy tudunk segíteni, hogyha mi magunkat ajánljuk fel kapcsolati társként – nyilatkozta Bodó Sára előadásával összefüggésben az Európa Rádiónak. Folytatás...

Figyelem!

A Reformatus.hu megújult

Ön a Magyarországi Református Egyház korábbi weboldalán jár, amelyet 2020. április eleje óta nem frissítünk. Az itt található információk már elavultak lehetnek. Kattintson és látogasson el megújul honlapunka.