Több, mint iskola, több mint tanár – pedagógus-konferenciát tartottak Kárpátalján

2010. május 04., kedd

alt"A keresztény pedagógia a lehető legtöbbet nyújtó tanítási módszer, mert lehetőséget biztosít arra, hogy a gyermekeket teljes lényüknek megfelelően tudjuk tanítani, nevelni" – fogalmazták meg a rendezvényen.

 

Mint a Kárpátaljai Református Egyház (KRE) Tanügyi Bizottsága által szervezett pedagógus-konferencián elhangzott, a keresztény pedagógia nemcsak az értelem fejlesztésére fordít figyelmet, az élet más fontos területeire is felkészítést ad, érzelmi és erkölcsi szinten egyaránt. A keresztény pedagógus és iskola értékeket adhat át, melyek mentén a diákok úgy tudják irányítani az életüket, hogy gyarapodjanak, és hasznos tagjai legyenek a társadalomnak.

A Több, mint iskola, több mint tanár címmel megtartott konferenciának a Beregszászi Református Egyházközség gyülekezeti terme adott otthont április közepén. Vendégelőadói a Keresztyén Iskolák Nemzetközi Szövetségének (ACSI) munkatársai, Helen Vaughan és Demeter László voltak. A konferenciára több iskolából (nem csak keresztyén) érkeztek pedagógusok: Beregszász, Szernye, Barkaszó, Péterfalva, Zápszony, Nagybereg, Gecse, Gát stb.

Demeter László, az ACSI Európa Központ igazgató-helyettese előadásában arról szólt, milyen alapértékek mentén tudja egy keresztény iskola meghatározni önmagát, és felépíteni pedagógiai programját, a tanítás menetét, a megválasztott módszereket, tevékenységeket, illetve, hogy miben más az egyházi iskola és pedagógus a nem kereszténytől.

Helen Vaughan oktatási szaktanácsadó olyan bibliai alapelveket mutatott be, melyek figyelembevételével a mindenkori pedagógus kialakíthatja az osztálytermi tanítás folyamatát, az osztályirányítás szabályzatát, gyakorlati eszközöket, melyeket beépíthetnek a mindennapjaikba.

Az alkalom végén Tóth László, a KRE Tanügyi Bizottságának munkatársa elmondta, hogy egy keresztyén pedagógus munkájának sikere nem attól függ, hogy egy olyan iskolában tanít-e, ahol a keresztyén alapelvek mérvadóak, esetleg olyan közegben, ahol talán beszélni sem lehet róla. A tanár úgy tekinthet a diákjaira, ahogyan rájuk Isten tekint, és úgy tekinthet saját magára is, mint Isten által megbízott pedagógusra. Ez tehát nem iskolafüggő, hanem attól függ, kinek milyen a világnézete. És ha keresztyén világnézettel éli az életét, hívő ember, akkor ez az ő életében is működni fog.

Soós Katalin

forrás: reformatus.com.ua

Reformatus.hu a közösségi oldalakon

Asztali verzió