Reformtörekvések a magyar és a holland református oktatásban címmel konferenciát rendeznek a kolozsvári Református Montessori Iskola fennállásának 10 éves évfordulójához kapcsolódóan.
Nagyon időszerű kérdés ma az, hogy az újraéledő egyházi oktatási intézmények miként tudnak megfelelni korunk társadalma kihívásainak – olvasható a konferencia felhívásában. Melyek azok az értékek és hagyományok, amelyekhez sziklaszilárdan ragaszkodniuk kell, hogyan lehet ezeket az alapértékeket a felnövekvő nemzedék számára átadható és aktuális formában minduntalan újrafogalmazni, ugyanakkor melyek azok a nevelési módszerek, tanítási-tanulási eljárások, amelyekkel gazdagítani lehet és kell az iskolák pedagógiai kínálatát? Milyen múltbeli reformtörekvések léteztek? Beépíthetők-e és ha igen hogyan, milyen mértékben a különböző reform-pedagógiák elemei az egyházi intézmények gyakorlatába úgy, hogy közben hűek maradjanak saját gyökereikhez? Ezeket a kérdéseket járja körül május 8-án a konferencia a Protestáns Teológiai Intézet Bethlen termében.
Program
10:00-10:10 Megnyitó
10:10-11:30 dr. Evert Blaauwendraat: Reformtörekvések hatása a holland oktatásra és a református oktatás
11:30-11:50 Kávészünet
11:50-13:00 dr. Győri János: Gondolatok Karácsony Sándor neveléselméletének időszerűségéről
13: 00-15:00 Ebédszünet
15:00-15:30 dr. Kolumbán Vilmos József: A székelyudvarhelyi Református Kollégium a 18. század második felében
15:30-16:00 Tordai-Soós Kata: A Református Montessori Iskola
16:00-18:00 Fórumbeszélgetés az előadókkal, moderátor: Varga Zoltán