A projektek azonosítója: EFOP-3.3.1-15-00250; EFOP-3.3.1-15-00139; EFOP-3.3.1-15-00136; EFOP-3.3.1-15-00082; EFOP-3.3.1-15-00089; EFOP-3.3.1-15-00081; EFOP-3.3.1-15-00077; EFOP-3.3.1-15-00079; EFOP-3.3.1-15-00076; EFOP-3.3.1-15-00138;VEKOP-7.3.2-16-2016-00018;VEKOP-7.3.2-16-2016-00037
Projekt kezdete és vége: 2016.11.01-2018.12.31
Megvalósítás helyszíne: Dencsháza, Szendrő, Sellye, Okány, Szatmárcseke, Komádi, Kisszekeres, Dunaszekcső, Biharkeresztes, Jánd, Pilisvörösvár, Piliscsaba
Támogatás összege: 351 360 000 Ft (100% intenzitású)
Kedvezményezett neve: Magyarországi Református Egyház
Pályázati Iroda feladatai: pályázatírás, projektmenedzsment, szakmai megvalósítás
Projektek rövid bemutatása:
A Református Egyház az EFOP és VEKOP uniós programok támogatásával több, mint 300 hátrányos helyzetű gyermek tanulmányi fejesztésé, készség és képességfejlesztését végzi 12, az ország hátrányos helyzetű térségeiben található tanodában. A projektek hosszú távú célja, hogy a településeken élő rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő és hátrányos helyzetű fiatalok iskolai felzárkóztatását és továbbtanulását támogassuk.
A Tanodák a hátrányos helyzetű gyermekeket célozzák, a legkisebbek 6 évesek, a legnagyobbak középiskola előtt állnak. A gyermekek minden szinten, minden esetben hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetűek közül kerülnek ki, jelentős a romák aránya, mely szinte mindenhol meghaladja az 50%-ot.
Az egyházi háttérből fakadó spirituális többlet mellett a református tanodák jelegzetesen nem annyira tantárgy - mint inkább kapcsolatközpontúak. A diákok iskolai lemaradásának és lemorzsolódásának megelőzésére az iskola utáni tanulmányi és közösségformáló programokat szolgáltató tanodák a leghatékonyabb eszközök, mivel az iskolai órák után a gyerekek a tanodába mennek, ahol szakképzett pedagógusok, szociális munkások irányításával tanulnak, játszanak, valamint a fejlődésüket szolgáló hasznos tevékenységgel töltik az időt. A délutáni közös tanulás és az ebben nyújtott segítség egyértelmű pozitív tanulmányi hatása mellett közösségformáló erővel bír. A közös tanulás mellett csoportos főzés, étkezés, játékok és más közös programok szinesítik a tanodai diákok életét.
Indikátorok (összesítve):