Idén a Magyar Református Szeretetszolgálat a kedvezményezettje a közmédia Jónak lenni jó! elnevezésű jótékonysági kampányának.
A gyűjtést november elején indítják, majd december 18-án, ezüstvasárnap lesz az akció kiemelt napja. A közmédia tematikus napjához a közszolgálati rádió- és a televíziócsatornák műsorai kapcsolódnak, valamint a közmédia internetes portálja.
„A rászorulók, a szegények segítése, a jószolgálati tevékenység elsősorban pénzzel történik, de nagyon komoly hangsúlyt fektetnek arra is, hogy az emberi segítségnyújtás mint erkölcsi, lélektől lélekig történő összekapcsolódás is jelen legyen" – fogalmazott az MTI-nek Siklósi Beatrix. A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) kiemelt projektekért is felelős főszerkesztője hozzátette: van, aki a kétkezi munkájával tud segíteni, más szegény sorsú gyerekeket hív el nyaralni. „Ezek mind olyan felajánlások, amelyek beleférnek ebbe a jótékonysági kezdeményezésbe" – mondta a főszerkesztő.
Évről évre több pénz gyűlik össze és a civilek mellett cégek, vállalatok is csatlakoznak az MTVA jótékonysági kezdeményezéséhez: 2012-ben a Dévai Szent Ferenc Alapítványt mintegy 100 millió, 2013-ban a Katolikus Karitászt csaknem 120 millió, 2014-ben a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetet több mint 167 millió, tavaly a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatot (NGYSZ) 225 millió forinttal sikerült támogatni a befolyt adományokból.
Forrás: MTI