„Tanulni, tanulni, tanulni!” – hajtogatták Leninnel együtt eleink és szüleink, még azok is, akik egyéb mondataival nem tudtak azonosulni. De ma már más jelszavak kószálnak szabadon a levegőben. Kompetencia… digitális… interaktív.
„Tanulni, tanulni, tanulni!” – hajtogatták Leninnel együtt eleink és szüleink, még azok is, akik egyéb mondataival nem tudtak azonosulni. De ma már más jelszavak kószálnak szabadon a levegőben. Kompetencia… digitális… interaktív. Az egyetemes változáshalmazba az ez évi becsöngetés is meghozta a maga újításait. Vajon melyik rendszerből és melyik szemlélettől lesz okosabb és jobb az ember? És vajon elég jó tanulónak lenni ahhoz, hogy jó tanítvány legyen? A Közös(s)Ég Magazin írói lelkes kisdiákként kezdik a szeptembert, és nem győznek kérdezni, hozzászólni.
Tóth Sára a tanári tekintélyt veszi górcső alá: vajon mitől lehetséges, és hogyan lehetetlenül el a katedra másik végén álló embert övező tisztelet? Volt jegy, nincs jegy – és újra van. Szövegelni, vagy számozni, netán százalékolni? Mivel teszünk jót a gyereknek, és főleg mitől lesz motiváltabb? Vitarovatunk alaptémáját az osztályozás és a szöveges értékelés kérdése képezi. Kedvek Vera olvasási szokásainkról ír, illetve az egyik leggyakoribb tanulási nehézségről, a diszlexiáról. Pavletitsné Egeressy Mária a legifjabb budapesti református iskola igazgatója mesél nekünk új eszközökről és örök értékekről, az évkezdet sajátos kihívásairól. Gaszner Veronika párhuzamba állít egy klasszikus és egy waldorf rendszerben működő iskolát. Tanulható-, tanítható-e a hit? Kijavítható, ha az ember rossz eredményekre jutott Isten keresgélése közben? Hogyan juthat közelebb a hithez egy olyan nemzedék, akinek a szüleitől sok esetben nincs esélye eltanulni annak a módját – mindezekről Komlósi Piroskát kérdeztük. Filmes tanárideálok, játékos tanulási módszerek, megbetegítő iskolai struktúrák, út a tanítvánnyá váláshoz – erről mind olvashatsz és vitázhatsz velünk Közös(s)Égben!